Training

Hej igen, hade vääärldens fummigaste måndag idag, inte mycket gjort om vi säger så ;-) FIck springa 2 varv runt ån i spöregn och ont i typ allt som finns i benheletvena, pls kill meee.
Drog iaf till gymmet efter och körde ett bicpes och rygg pass, har inte fått ordning på schemat än men det tickar framåt, har ännu grej att lösa nu. Fan vad svårt det ska vara att få skjuts hela tiden, suck.
Jaja, jag lovade iaf er att jag skulle berätta och tipsa er om bra saker inom träning men jag tänker faktiskt bara ge er en insikt i vad jag gör och vad som funkar för mig till och börja med! :-) 
Biceps & rygg
Jag börjar varje gympass med en uppvärming på 10 min av SkiErg, crosstrainer, löpand eller cykling, helt efter vad jag känner för!
Sedan går vi över till min själva träning!


Biceps:• Hantlar 4 kg, 20x3, brukar även ibland droppa ner till 3kg och fortsätta en stund till!• Cablecross (biceps) 10-15kg, 20x3, beror på hur jag vill träna uthålligt eller expolsivt• Bicepsmaskin, vet ej denna vikt tyvärr vet bara den är under 11kg! Ca: 15x3 • Barbell bars, vet ej vad stången väger men dens vikt + 1,25 lösa på varsin sida om. Jag brukar kunna över gå till Cablecross igen och pumpa ur det sista men det är helt olika beroende på från dag till dag!
Obs! Tänk på att svanka med ryggen när du gör marklyft, benlyft osv. Annars skadar du ryggen! Vid vanliga övningar som dessa jag kommer berätta om så ska du inte svanka!


Rygg:(Korsrygg)• Sittande rodd, 15 kg. 10x4 (har fortfarande lite svårt för denna, men kör helt efter vad som känns bäst för dig!)• Stång med lös vikt på en sidan(dra upp mot dig själv) Välj alltid en vikt som känns lagom och inte för tung, man ska kunna göra fler reps än 5!!(Lats)• Cablecross(lats) 10kg. (även svårt för denna så kan ej ge antal reps)(Ländrygg)• 45-gradig hyperextension-bänk 5kg, 15-20x3
Sedan avslutar jag med 10 min nervarvning med exakt samma saker som jag började med, väljer helt efter vad jag själv vill! Detta är mitt biceps & rygg pass :-)

Sittande rodden jag menade:

45-gradig hyperextension-bänk:


Detta tar mig ca: 1,5 timme och vanligtvis rider jag efter. Men mina dagar ser olika ut osv, jag tror ni förstår! :-)Tänk även på att äta något litet innan du tränar som jag då som åker till gymmet direkt efter skolan hinner inte äta mer än mat i skolan, har märkt jag blivit som svimmfärdig!
Sedan efter du har tränat ska du också äta något litet DIREKT efter så att kroppen inte börjar bryta ner dina muskler utan du måste tillföra lite näring, själv kör jag på en banan efter! 

Hoppas ni lärde er något och att det var bra, kommentera gärna om vad ni tycker och som ni vill jag ska förbättra/ berätta mer om. Tack så mycket för att ni läste, lycka till!

Vad har du på hjärtat

Lätta på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se det)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback