Andra passet

Hejsan ett snabbt inlägg om mitt pass idag som jag lugnt kan säga känns dagen efter! inteförattjagärotränad, nejnej
 
Igår var det iaf en ben- & magpass och som alltid är det uppvärmning 10 min. Har blivit helt fäst med SkiErg som verkligen är bra för konditionen! Andas ut lite och sedan är det dags att bygga muskler ;-)
 
Mage:
 
• Magträningsbänk, sittups ca: 15 st reps jag byter även lite och kör sida mage så byt ut lite i mellan "pullen". Kör 3 gånger och kämpa på att sträva efter att klara 15 reps har själv mycket svårt för denna övning men det är bara att kämpa på!
• (Ta fram en matta och ha fötterna under någonting så att det håller dina fötter på plats och inte kan åka uppåt) Jag tar 5kg fria(platta) sitter ner och kör statiskträning 1 min / vila 5 sek / 5 sittups åt höger och vänster x3 vikt kan ni känna efter hur mycket ni orkar och ett tips är som sagt att ha fötterna under något så att du kan få lite som stöd eller vad jag ska säga så att du orkar längre samt att fötterna inte åker så att du ramlar bakåt, gör nog lite ont att ramla bakåt med en vikt på bröstet...
• Cablecross (ta som ett handtag och sätt i höjden som dina armar utsträcka) vrid magen och höger och vänster med armar utstärckta och verkligen hela överkroppen ska vridas med när du går till höger - vänster!
• 45-gradig hyperextension-bänk, ställ dig med höften på mjukakudden och vicka upp och ner med armarna korsade på bröstet. Detta tränar dina sidomagmuskler! Kör tills du känner av mjölksyran och ifall det är för enkelt ta vikter!
 
Ben:
 
• Benpress, 60kg 20 reps, x3 kör du sittandes tar det i endast i låren, kör du liggnades tar det även i rumpan!
• Utfalls steg + 7kg hantlar, ca: 20 st, x3
• Hamstringmaskinen(baksidalår), 35kg 20 reps, x3
• Vadpress, 15kg 20 reps, x3
• Cablecross (höfterna) (ta "bältet" och fäst vid din ena fot), 10-15kg 20 reps, x3
 
Avslutar ofta med att cykla 10 min efter och sedan är det raka vägen hem och kasta i mig nått och ut och rida, kunde knappt stå i sadlen säger jag bara! Lycka till :-)
 
 
 
 
 
 

Vad har du på hjärtat

Lätta på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se det)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback