Tänk om igen...

Fick träffa en mycket stark, inspirerande och underbar man idag. Han fick många där inne att fälla en tår och att få höra om hur livet sett ut för honom i tidigare dagar ger mig gåshud. Livet är verkligen inte rättvist, men allt som hände då var inte orättvisa. Det var ren ondska, rent hat mot oskyldigt folk som aldrig fick sina röster hörda....
 
Alla barn, föräldrar, tonåringar, handikappade, sexuellt belagda, sjuka. Den ofattbara siffran går inte ens att tänka sig. Det går cirka 500 elever på våran skola, ställer vi upp alla tar vi inte ens upp vägarna in till skolan. Totalt dog 78 miljoner under dessa år, dubbla vårat antal på skol ett par gånger då....
 
Allt man fick höra idag är så omänskligt gjort, det går knappt att förstå! Därför måste vi verkligen sprida och lära oss om allt som har hänt för att inte göra samma misstag igen, för det oacceptabelt! Alla dom människor som har nazistiska åsikter kan rent av dra åt helvete, för dom har ingen rätt se sig själva som mer värda än någon annan. 

Det är sådana som hotar världen, inte vi.
 
Jag hoppas att många fler hinner träffa Mitek och att han får dela med sig av sin historia, jag är lyckligt lottad. 
 
 
Mitek 
 
 
 

Vad har du på hjärtat

Lätta på hjärtat:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som kan se det)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback